برقراری حمل‌ونقل یخچالی بین بندرعباس و بنادر استراتژیک دنیا؛ اطلاعات جدید سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (FAO) نشان می‌دهد سالانه بیش از ۱.۳ میلیارد تن غذای تولیدشده به دلیل فساد، نگهداری نامناسب یا حمل ضعیف از بین می‌رود.

به گزارش، کانتینرهای مجهز به سیستم‌های خنک‌کننده، مهمانان باارزشی هستند که به مقصدهای دوردست حرکت می‌کنند. این کانتینرها حامل میوه‌های تازه، میگوهای منجمد یا واکسن‌های حیاتی هستند؛ کالاهایی که پیش از رسیدن به مقصد ممکن است به دلیل نقص در حمل‌ونقل سرد، از بین بروند اما امروز، هر یک از آن‌ها ممکن است تعیین‌کننده امنیت غذایی یا سلامتی میلیون‌ها انسان باشد.

در این میان، «تاو ساحل اروند» به‌عنوان یکی از فعالان صنعت حمل‌ونقل دریایی، با راه‌اندازی شبکه‌ای تخصصی از خطوط حمل‌ونقل یخچالی بین بندرعباس و بنادر استراتژیک، گامی مهم در بهبود کیفیت و پایداری زنجیره سرد برداشته است.

چرا توسعه ناوگان یخچالی حیاتی است؟

بر اساس اطلاعات جدید سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (FAO)، سالانه بیش از ۱.۳ میلیارد تن غذای تولیدشده به دلیل فساد، نگهداری نامناسب یا حمل ضعیف از بین می‌رود.

جهانی‌ترین تخمین‌ها نشان می‌دهند که چیزی بین ۳۰ تا ۴۰ درصد از غذا تولیدشده در طول زنجیره عرضه، هدر می‌رود. این نابودی غذایی علاوه بر پیامدهای اقتصادی، سهمی قابل‌توجه در انتشار گازهای گلخانه‌‌ای (حدود ۸ تا ۱۰ درصد از کل انتشار) جهان دارد.

وضع بازار زنجیره سرد در خاورمیانه

برآوردها نشان می‌دهد بازار زنجیره سرد در خاورمیانه و شمال آفریقا در سال ۲۰۲۴ حدود ۲۴.۹ میلیارد دلار ارزش داشته و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۰ به ۴۱.۱ میلیارد دلار برسد.

خدمات «تاو ساحل اروند»، با تکیه بر ناوگانی مجهز به کانتینرهای یخچالی استاندارد و تیمی متخصص، شامل ردیابی لحظه‌ای محموله‌ها، زمان‌بندی دقیق و قابل‌پیش‌بینی، حفظ دمای بهینه و کنترل کیفی مداوم است.

این خدمات به صادرکنندگان میوه، خرما، کیوی و میگوی منجمد، واردکنندگان موز و محصولات دریایی و همچنین شرکت‌های لجستیکی و فورواردرها این امکان را می‌دهد تا با اطمینان کامل، کالاهای حساس به دما را در مسیرهای بین‌المللی جابه‌جا کنند.
 

رسولی به دیدار رستم‌پور رفت قبلی

رسولی به دیدار رستم‌پور رفت

اتصال استراتژیک خلیج فارس به دریای سیاه بعدی

اتصال استراتژیک خلیج فارس به دریای سیاه